Kokos/kakor/uggla/fågelbo


Det är tid för tända ljus nu i höstmörkret.
Fint när det lyser upp. Nu mörknar det väldigt
fort om kvällarna, iallafall här uppe där jag bor 


Bakat "Kokostoppar"
Brukar har småkakor-formar men dom var
slut ,gick bra så här också.


 Den söta Ugglan beställde jag så fort jag såg den.
Ett par till blir det nog, tog en till en början .
En kommentar talade om att den inte stod stadigt
därför nöjde jag mig men en. Min står stadigt.





 Gjord i konstmaterial. Bara älskar den söta
Ugglan, så fint gjord.


 Är jag inte fin?



https://www.sparkop.se/hem-tradgard/tradgard

  Införskaffat ett fågelbo till mina fåglar nu när det snart
går mot kyla och snö. Köpt ett fågelrör förra året
så nu kan jag fylla båda.


 Bilden ifrån där jag köpt det.
Batteriet tog slut, därav deras bild.


Nu går snart denna dag också
dit alla andra dagar före den gått.
Livet går fort fram, vi kan inget göra för att
stanna tiden, vi får istället ser till vi får ut mesta
möjliga av  varje dag!

Tack "Moder Jord" för ännu en dag i mitt liv. 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar är alltid roligt att få. Tack på förhand ni som skriver just en sådan.