Tre generationer

Brukar inte lägga ut bilder på mina vuxna barn och
barnbarn men gör ett undantag. Min dotter till vänster.
Den lille är minsta barnbarnet i skaran.
Där var han liten men snart fyller han tre år.
Förra veckan fyllde jag år, telefonen ringde och en liten
röst säger: Grattis mormor. Visst blir man glad.


Numera är jag både farmor/mormor.
Tiden går fort, ingenting sedan mina nu
vuxna barn var små och sprang omkring
som yra höns.

En vacker höstdag har det varit denna dag
i morgon är det tänkt en runda med kameran
eftersom solen ska lysa lika vackert då också.
Snart kommer också alla bedårande färger naturen
skapar, redan hörs prassel under skorna av
nedfallna löv.
En årstid, bäst av dem alla!




3 kommentarer:

  1. Riktigt trevligt foto på er och vad lika ni är du och din dotter.Här låg dimman tät i morse men nu har solen tittat fram,ser ut att bli en fin höstdag och som gjord för fotografering för din del antar jag Erika !!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! När hon var liten var hon till visst del lik mig men, irl finns det inget av mig mer än vissa drag men väldigt få sådana. Hon liknar sin farmor när hon var ung.På bilden kan jag kanske tycka också att det finns något litet, men inte mer än lite. :)

      Radera
  2. Det är nåt särskilt att få "efterrätten" kan jag tänka mig Erika. Vill ju också passa på och säga att du har en himla trevlig blogg, med en massa fina foton. Keep the nitelight burning! ;-)

    SvaraRadera

Kommentar är alltid roligt att få. Tack på förhand ni som skriver just en sådan.