Hans stämma har tystnat/men musiken lever för alltid


 Glenn Cambell har tystnat, snart också hans andetag.
Sorgligt att jag knappt kan sätta ord på det. Så tragiskt att
någon ska behöva drabbas/ somna in med en sjukdom som
helt avskärmar honom från livet, samt alla andra som drabbas
av den hemska sjukdom.

Jag blir uppriktigt så ledsen över att han skall
behöva sluta sitt liv på det viset.


Glen Cambell diagnosticerades med alzheimer 2011
 redan nu är han i slutfasen av sitt liv. Hans fru har tagit hem
honom från vårdhemmet. Hon vill har deras sista gemensamma
tid  i livet innan han somnar in. Han har heller inte så långt kvar.
I Glen Campbells fall är det en mycket aggressiv" Alzheimer"
han drabbades av. Det berör mig så mycket.




Glen Campbell Farewell 


 GlenCambell så väl som Cat Stevens, Bob Dylan
och några till har berört med sin musik sedan jag
var riktigt ung. Inte länge sedan Scott McKenzie gick över.
En stor tomhet var känslan när jag läste det.
Första gången jag hörde något med G.C var
"Galverston"
Den första LP jag köpte med honom.


Galveston för mig rymmer minnen.


Tack Glenn Cambell för all din musik
som följ mig under alla år!





3 kommentarer:

  1. Hans musik har även legat mej mycket varmt om hjärtat genom åren,minns att jag köpte denna singel när den kom ut,tror det var 1969,samma år som min dotter föddes.Hade även en del Lp som tyvärr spelades sönder och kastades,ångrar det i dag.Men hans odödliga musik kommer ändå leva vidare som tur är.....Har sett på nära håll hur denna fasansfulla sjukdom kan drabba människor,det önskar man inte ens sin värste ovän och allra helst inte någon som man känner för....Fint skrivet av dej Erika!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Börje! Om jag inte har fel om det så har väl forskare kommit en bra bit på väg när det gäller denna sjukdom, eller om jag förväxlar det med cancer som dom visst kommit fram med något också...ja det ger sig väl vilket det är.
      Tragiskt att det alltid är djur som tester görs på så också i detta fallet. Men oavsett så hoppas jag verkligen att det kommer ett botemedel och det snart, både på Alzheimers och Cancer När den blir aggressiv som i G.C fall är den med all sannolikhet vidrig och med snabbt förlopp

      Radera
  2. Jo det har kommit fram en del bromsmediciner dom senaste åren,har haft en bekant som drabbades för ca: 12 år sedan och det fungerade ganska bra under en längre tid,men tyvärr blev han sämre för något år sedan och gick bort,hans sista tid blev mycket besvärlig inte minst för hans närmaste.

    SvaraRadera

Kommentar är alltid roligt att få. Tack på förhand ni som skriver just en sådan.