En föraning om ny månad





" Välkommen efterlängtade Augusti"

Jag var vaken när sista dagen i juli månad
lämnade över till första dagen i augusti
och jag andades in denna första dag 

Vindarna ännu ljumna när solen tidigt gått ner
medan barfotagräs försvinner allt mer
känslan av att sommaren lider mot sitt slut
är uppenbar och snart stänger den
sin dörr och väntar in.......


Det är nu min bästa tid går mig till mötes
tacksamt tar jag emot med öppna armar
Jag önskar det gick att komma ännu närmre
liksom krypa in i höstens månad
 för att inte missar ett enda ögonblick



Kommer följa denna tid med öppet sinne
i väntan på när hösten lossar sitt första löv
fritt låter det svävar i vindens jämna andetag
för att till sist falla, vilsamt lägga sig till ro
lika vilsamt kommer min själ se, höra
och känna in allt i höstens dofter



En längtan efter energi som ska
räcka att andas in, andas ut
av allt som sker, nästintill
 bubblar av lycka och glädje
  

Färgton, skiftning, listan kan göras lång
på det som sker allteftersom nu





6 kommentarer:

  1. Visst är det en skön känsla
    sensommarkänslan...hösten...
    älskar den :)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är något alldeles speciellt med den tid som nu kommer. Önskade den inte gick över så fort som den gör. Gäller att tar tillvara varje minut av den. :)

      Radera
  2. Tycker som du,hösten är en fantastiskt tid att hämta nya krafter i.Och naturens alla skiftningar är vackert att få uppleva...vackra tavlor Erika :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Börje.Visst är hösten en fantastisk fin tid, solen som blänker i alla löv som skiftar i färg., samt solen som står i ett helt annat läge. :)

      Radera
  3. Så sant - så sant. Augusti är en underbar månad som även jag älskar.
    Kramar om
    din vän Eleonora

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Eleonora för din kommentar. Tror vi är en hel del som älskar hösten, den svala luften, all färgprakt som kommer med den.

      Radera

Kommentar är alltid roligt att få. Tack på förhand ni som skriver just en sådan.