Regn, sol, blåst osv.



 Det regnar och det regnar igen.... och igen......


och solen lyser med inslag av hårda vindbyar
Rullgardinsväder verkligen och endast +8 denna dag
Nu har det blivit mörka moln och regnet faller återigen
men sin ständige följeslagare "Herr hård vindstyrka"

Skatan på bilden studerade jag för en tid sedan
Ville ser om den kunde flyga, eftersom
vänstra vingen  ser lite konstig ut. Tror att något mer
uppåt ryggen har blivit lite fel. Den kunde flyga och
det blev jag så glad åt.


Beställt två klänningar, den till vänster tog jag svart färg
och nu var det ordentlig rea på just den till vänster,
har man tålamod att vänta ut reapris gör man en stor vinst

Hoppas väl på en fin sommar så det beställda kommer till
användning, hoppet är det sista som överger mig iallafall.

 Avslutar med denna enastående blomma som blommat
hela tiden sedan den 14 Nov 2013.
Tillhör släktet 
Orkidé men har ett annat namn vilket
jag glömt. När sista blomman vissnat ner så går det
högst en två veckor så kan jag ser nya knoppar som
bildas och så fortgår det hela tiden.

En glädjande blomma som en av sönerna köpte till
mig efter ett sjukhusbesök den gången.

Tack min älskade son 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar är alltid roligt att få. Tack på förhand ni som skriver just en sådan.