Vårbilder i kall vind

 Det ser fint och varmt ut nere vid sjön.

  Men, ju mer jag närmade mig, mer tog vinden i

 Nog ser den här bilden idyllisk ut,
grönt gräs solsken, träd som håller
på att grönska
 Visst är det idylliskt men Herr Vind var det mest
ogästvänliga, argsintaste som tänkas kunde denna
dag, och vattnet vräktes upp på gräset och intill
 kanten.

 Mina händer började blir alltmer stelfrusna
och till slut kunde jag knappt hålla i
kameran.
  Vattnet är alldeles vitt, så slog det in mot land

 Det grönskar alltmer även här uppe i Dalarna

 Om ca fyra fem månader skall den grönskan
tappar sina blad, och vissnar ner. Det går fort
från nu till då.
Mycket fort

Tack för att du tittade på mina bilder






2 kommentarer:

  1. Mycket vackra foton du tagit i dag Erika,det gäller att njuta av naturen den stund på året som den blomstrar,tiden går fort och snart går den till vila igen...Ha en bra helg !!

    SvaraRadera
  2. O det var många såå vackra bilder. Men kallt och blåsigt har vi haft en längre tid och jag förstår att du haft lika trist väder. Men bara solen tittar fram känns det alltid litet gladare.

    SvaraRadera

Kommentar är alltid roligt att få. Tack på förhand ni som skriver just en sådan.