Solnedgång/Tomas Dileva

Solnedgång i alla dess färger

 Aldrig jag såg den sortens färger på en solnedgång
på f.d hemort.
 Måste nog flytta ett antal mil för att få ser det jag numera
få tar del av.







Avslutar med Tomas Dileva,s nya låt.
*************************
Texten är så fin, det får mig att undra hur länge
världen skall hata varandra. Det finns så mycket fint
och vackert som Moder Jord låter oss tar del av, men
vi värdesätter ingenting,  förstör, bombar osv.
Var tog människors " intellekt vägen "
Varför får detta vansinnes krig aldrig något slut.
Varför får allt det andra fortgår, människor
som går fasansfulla öden till mötes!
Finns det ingen som står upp rakryggad och gör ett
avslut på allt det vidriga som bara fortsätter!



Tomas kan konsten att sätta text till sina låtar!

1 kommentar:

  1. Väldigt vackra foton som du fångat på vår himmel innan natten faller på.Det är sällan man ser det här nere med sådan färgprakt tycker jag.....1993 en sen augustikväll begav jag mig till Vadstena Slott för att bevista en konsert med Peter LeMarc.Vad jag inte då visste var att Tomas Dileva skulle vara förband den kvällen.Hade inget närmare förhållande till hans musik,men det han levererade den kvällen sitter fortfarande fast i mitt sinne,en av dom finaste konsertupplevelser jag upplevt,sen den dagen har hans musik legat mej mycket varmt om hjärtat.Hans kärleksfulla texter går rätt in i kropp och skäl.Och visst är det härligt med en artist som går sin egen väg utan att kolla hur vindarna blåser och hur trenderna ser ut.Respekt för en sådan människa!!!...Ha en fin vecka Erika!!

    SvaraRadera

Kommentar är alltid roligt att få. Tack på förhand ni som skriver just en sådan.