Brödbak

 Har bakat bröd, ett bröd som innehåller precis
sådant som jag tycker ett bröd ska har. Man
behöver inte vräka i fröer av olika sorter, som
jag ofta kan ser i bröd recept. Jag lägger i det jag
vill har och denna gång blev det Mathavre och
Krossad linfrö.

 Länge sedan jag slutade med avlång form till bröd.
Köpte teflonformar på Ikea sist jag var där.
Det går alldeles utmärkt att göra bröd i dom.
 

Ett färdig bröd nyss tagit ur ugnen.
Det luktar så gott, som det alltid gör med
hembakat.

Här är det jag lade i degspadet, samt en tsk salt.
Salt måste finnas med i brödet annars blir det smaklöst
.

**************************************************
 
Middag denna dag bestod av:
Selleri, Rädisor, Gurka, Morötter, Salladsblad,
Röd paprika samt riven ingefära och
Krossad linfrö. I det här var det vatten
och osötad Kvarg!

Kan tala om att jag är mätt ännu.
Det har gått nästan fyra timmar sedan jag åt det,
som jag kört i matberedaren för dom som kanske
undra!


Jag kommer aldrig att upphöra med det här,
två - tre-dagar i veckan är lagom att fortsätta med.
All den näring som kommer in i kroppen eftersom
det är rå grönsaker gör så stor nytta, att kroppen jublar
invärtes av glädje!

Sedan dricker jag mitt citronvatten varje morgon
innan frukosten åker ner!






1 kommentar:

  1. Det här ser riktigt gott och inbjudande ut Erika,en sund och näringsrik kost är ju bra för både kropp och själ,framför allt när man blivit äldre.!!

    SvaraRadera

Kommentar är alltid roligt att få. Tack på förhand ni som skriver just en sådan.