Att vara olik och inte passar in



Vi lever endast en kort stund på jorden,
tar då tillvara på denna korta stund
istället för att bryr sig om var din nästa
gör, ser ut, osv.

Att var annorlunda på vilket sätt spelar inte så stor roll, när vi en gång föddes
visste vi inte alls vem och hur vi skulle blir, men allteftersom vi växte till oss
både på längd och övrigt började det egna jaget tar den form som skulle består,
inte så speciellt olik den mängd människor, kanske mer utseendemässigt sett.

Sedan blev - finns det människor som avvek ordentligt från det övriga,
fula blickar, tissel-tassel bakom ryggen, ja vi vet alla hur det brukar
går till.


Conchita Wurst är en karaktär skapad av 
25-årige Tom Neuwirth, vilket är hans riktiga namn
Vad jag läst om honom blev han i tonåren ofta
diskriminerad - mobbad.
För dom som inte vet, vann
han Eurovision Song Contest förra året.


Jag såg inte melodifestivalen förra året, men har lyssnat på hans låt
och han har en enastående röst. Efter han vann förra året
undrade jag lite vem han var, men nu vet jag då jag läst
en hel del om honom. Säkert var/är det många-ännu fördömande
människor som tror sig veta hur och när vi ska beter oss normalt
enligt konstens alla regler ......och ännu mer om denne Conchita-Tom.

Jag anser att det är allas rättighet att vara som den vill,
men så länge det finns just dömande människor som tror
sig veta vad som är rätt och fel om dem som går
sin egen väg, så länge finns detta dömande sätt.

Jag har en del låtar med honom och jag bara älskar hans röst
och musik, så Tack Conchita för att du gick din egen väg
och glädjer med din underbara musik. Det ger kanske dom
TRÅNGSYNTA
en käftsmäll som heter duga, vilket är befogat!

Tror många med mig fått nog av människor som måste tala
om för andra att så där kan du inte ser ut, så där kan du
inte göra osv. Låt var och en leva sitt liv utifrån hur den
vill, och känns bäst!
Vem ger vem rätt att psyka  en annan person
.Den som gör så har stora svårigheter och lika stora problem
med sig själv.



En av Conchitas låt!


4 kommentarer:

  1. börje kjellstrand24 maj 2015 22:22:00 CEST

    Tack Erika för det du skriver här,jag vet också hur det känns att inte passa in alla gånger,många rynkade näsor har man sett från sin närmaste omgivning när man hade tänkt eller skulle göra något som inte passade dom själva.Men antar det beror på den berömda avundsjukan som alltid grasserat i vårt samhälle.Och att dom människorna inte har något intressant liv själva att ta hand om....Conchitas låt var mycket bra med fin text också.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  4. Det finns människor och det finns människor Börje, svaga och fullständigt avsaknad av vett & etikett. När det gäller f.d släktskap så kommer dessa personer aldrig att ser egna fel och brister, alla andra har fel, men inte dessa.

    Önskar Dig också en fin vecka!

    SvaraRadera

Kommentar är alltid roligt att få. Tack på förhand ni som skriver just en sådan.