Vardagsprat




Fredag solig men blåsig dag, förutom där det var lä. En vind som 
jag inte ropade jippi över precis. Den var kall och ogästvänlig,
 det kommer nog bättre dagar, inväntar Maj månad som 
säkert blir fin och lagom varm.

Annars har dagen flutit på, middagen bestod av
spenat, vitkål, selleri, morötter, riven ingefära och linfrö,
kvarg utan socker, smak av hallon allt mixat i matberedaren.
Ekologiskt.

Till efterrätt tärnad vattenmelon och skivad banan

Jag har fortsatt det jag påbörjade i Februari
men inte varje dag utan två dagar i veckan
och det gör verkligen under med rå grönsaker
av alla de slag.

Hit återvänder jag alltid, eftersom den platsen är mycket
utöver det vanliga, en plats jag aldrig tröttnar på.






1 kommentar:

  1. Även här har det blåst kalla vindar i dag och bättre väder kommer säkert så småningom när vindarna vänder och solen kommer upp lite till på himlen.Maj månad brukar ju vara den mest behagliga med lagom temperatur.Vackra foton och vilken fin och rogivande plats du verkar funnit där nere vid sjön Erika!!

    SvaraRadera

Kommentar är alltid roligt att få. Tack på förhand ni som skriver just en sådan.