Svart/vit/färg

Har fotograferat många år. Under dom år har det
blivit en ansenlig hög med foto.

 Svartvita foto på svart bakgrund är stilrent och vackert.

 Dessa foto som syns här har jag avsikt att
göra något av. En vägg känns bra här hemma
att placera ut några på.

 Färg är också vackert på svart bakgrund.
Allt utifrån betraktarens ögon.

Svartvit foto kan också har ett stänk av färg.

Iögonfallande med just denna färg
Behärskar man olika fotoprogram är det lätt
att lägga bakgrund, också så fotot liksom sjunker in
i den svarta bakgrunden.

3 kommentarer:

  1. Börje Kjellstrand9 mars 2015 18:49:00 CET

    Du har ögon för det vackra Erika,svårt att sätta ord på dessa fantastiska blomsterfoton du tagit.Dom borde visas offentligt på någon fotovernisage,så fina är dom med den här svarta inramningen.Och fotot på svanen är ju helt underbart.Ja dom skulle man gärna vilja ha uppsatta på en vägg,det skulle verkligen förgylla tillvaron!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Någonstans på vägen fick jag med mig det konstnärliga i livet. Förmågan att kunna göra något av just det konstnärliga. Vet också vilka jag ärvt det ifrån.

      Tusen tack Börje för ett sådant fint beröm. Det är det finaste någonsin, någon sagt till mig. Det värmer in i hjärtat. Tack.

      Radera
    2. Börje Kjellstrand10 mars 2015 11:59:00 CET

      Det märks att du har vårdat din talang Erika,inte alla kan se det vackra i naturen och fånga det som du gör med dina foton...Så tack för att vi får ta del av dom!!

      Radera

Kommentar är alltid roligt att få. Tack på förhand ni som skriver just en sådan.