Soluppgång/nedgång



Det här är en soluppgång från min f.d hemort.
På den tiden hade jag inhandlat min första kamera
ingen dyr, mer billig än dyr. Ville mest testa mig fram
och ser om jag skulle tycka det var roligt att hålla på
med fotografering, det svaret har jag vetat sedan länge.

När solen stiger på himmelen finns oändligt med dagg
på blommor, gräsmattor. Foto från min första kamera.
Inte den bästa skärpa.

Solen lyser en sista gång på husgaveln
innan den går ner.
Här har solen tagit fram vackra färger i sin nedgång

I bland tar månen vid och lyser över vår jord.

Önskar alla en fridsam helg
med idel solsken och fågel kvitter!

*******************




1 kommentar:

  1. Börje Kjellstrand13 mars 2015 22:06:00 CET

    Ett väldigt vackert foto-collage du tagit på framför allt himlens olika färgskiftningar.Det är en konst om någor att kunna fånga och se det vackra i det.En fridfull och fin helg även till dej Erika !

    SvaraRadera

Kommentar är alltid roligt att få. Tack på förhand ni som skriver just en sådan.