Sagoböcker från en svunnen tid


Dom tre böckerna och många fler med dom av E.B. växte jag upp med
har skrivit i boken när jag köpte dessa och det var 2006. Dom är inte
speciellt billiga men i det fallet får det kostar. Dom är guld värda.
Minns fler böcker " Tant Grön, tant Brun tant Gredelin och Farbror Blå"

När jag jämför sagoböcker då och på senare år så ska det mest var
pedagogiska böcker med tecknade bilder som bara är konstlade
och knappt känner tecknar bild till en saga. Vet egentligen inte när
det här med sagoböcker blev förfulade. När mina barn var små
såg sagoböckerna ut som dom skulle. Nu är det min åsikt vad jag
tycker om de ny moderna böckerna. Jag tycker inte om dom.


 Den boken "Mina första år" finns att ger bort i Dop present
vilket jag gjort till ett av mina barnbarn. Nog är det i mina ögon
så fint att ser Elsa Beskow och hennes bilder i en sådan bok.

 Visst är det en fin bok att ger bort.


Fort minns jag tillbaka som liten.Är glad att dom tagit
tillvara på hennes bilder så hon på många sätt får leva vidare
genom sina böcker!


*************************


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar är alltid roligt att få. Tack på förhand ni som skriver just en sådan.