I morgon kommer solen åter

Lite sommarbilder
 vi är snart där

Under helgen har solen vilat, istället har vinden farit
fram kall och hård. Även den gör nytta på sitt sätt.
Snön smälter fort nu. Fredagen innehöll en solig
fantastisk dag, mer av det kommer morgon dagen
med, håller i sig ett tag  framöver.

Smälter bort det sista. Blir så skönt slippa gå med
nedböjt huvud och ser osocial ut, men allt för att
undvika platt fall till marken på isfläck under nysnö,
packad snö lika förrädisk. Lång tid nu med grått väder.         


 Moder Jord gör allt hon kan för oss människor
som lever här, ofta inte alls tacksamma på den jord
vi fått förmån att leva, vandra på. Förstörelser är
oändlig, raserar, fördärva, förstöra,, störta
tills inget finns kvar.

 
  
Mitt i allt det måste man skapa sin egen lyckovärld
stänga av i den mån det går, allt elände som kablas
ut över oss i strida strömmar utan slut.



Ofta kan jag tycka mitt årtal som född
far iväg och blir äldre och äldre, är ändå
glad att jag fick födas då och uppleva en
uppväxt i en annorlunda värld inte en värld
i krig och fasor, Visst fanns det då också
men så lite i jämförelser idag.


 Satt en sommar på balkongen och blåste såpbubblor
något jag gjorde som liten, då fick man blandar
sitt eget såpbubblor. 

Andra bilden är nere vid den sjö jag har
kort avstånd till. Ljuvligt att befinna sig där.
Ligger strax nedanför jag bor

Parksoffor utsatt på Rådhustorget.
Vi har två torg där jag bor.

Sista bilden visar vår vackra trästad!

3 kommentarer:

  1. Börje Kjellstrand8 mars 2015 18:37:00 CET

    Vad fint du har skrivit till dessa vackra sommarfoton Erika.Jag får också sådana tankar emellanåt.Vad vackert och rofyllt det verkar nere vid sjön.Och vad härligt det är att vandra omkring i gamla stadsbebyggelser som är bevarade och få en uppfattning om hur det var förr i tiden.Där jag bor revs i princip all gammal bebyggelse på 60-talet och ersattes av trista hyreshus som såg ut som kartonger,inte vackert....Vi här nere har haft några riktigt vackra vårdagar nu och blommorna har fått liv igen,vårvädret är nog så sakta på väg uppåt landet nu får vi hoppas så även ni kan få del av den snart.

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket. Nog har vi sett prov på hur det rivs och det ska var så modernt att det endast blir fult och stelt, finns inget liv i nya byggnader, allt för att fort exploatera så snabbt som möjligt. Är nästan säker på att i varje stad finns kulturmärkt byggnad. I Karlskrona finns det byggnader som är just det.

    SvaraRadera
  3. Börje Kjellstrand8 mars 2015 20:46:00 CET

    Det verkar ju inte heller vara något intresse längre för att bevara hela stadsdelar,visst finns det undantag,tänker närmast på våran grannstad Vadstena där i princip all bebyggelse bevarats åt eftervärlden och även Visby där jag gjorde min värnplikt 1964.Det är en stad jag återvänt till några gånger genom åren,det är en fröjd att gå och flanera runt där bland dom gamla husen från förr,ibland får man en känsla av att tiden stått still tycker jag.

    SvaraRadera

Kommentar är alltid roligt att få. Tack på förhand ni som skriver just en sådan.