Smoothie med allehanda ingredienser

Funderade över helgen på att byta ut viss intag av
mat under veckans sju dagar. Letade efter Smoothie
recept och hittade ett antal. Sparade ner dom mest
nyttiga och dom jag ansåg verkar godast.
Skickade iväg mig själv till Coop denna måndag
och där köpte jag det som syns på bilden.

Bananer, ekologisk ingefära, honungsmelon,
fryst mango/jordgubbar, kokosmjölk, honung;
mango, apelsin, citron, gurka, linfrö.
Har redan gjort en och det var riktigt gott.
Ingefära den man river själv luktar
himmelskt gott, går inte att jämföra med
mald ingefära i kryddpåse.

Fann en hylla med olika drycker
som försvann ner i kundvagnen, tänker testa
och se om det blir fler köp av just den.

 Förnyelser är aldrig fel
och det har jag startat med idag.
Kanske vintertröttheten försvinner vilket jag
hoppas på!

******************************

Kan tala om att det blåser ordentligt och snön den både
faller och yr som bara den. Vill inte har mer snö nu,
det är mer än bra!

******************



4 kommentarer:

  1. Alltid spännande att prova på lite nya maträtter,av gammal vana brukar det ofta bli samma rätter varje vecka har jag märkt.Läckra produkter du köpt,blir säkert goda Smothies av dom !!

    Här tittade solen fram nu efter ett par riktiga ruskdagar. Ha det så bra !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allra helst om det ger sådan effekt efter bara två dagar. Det som är huvudingrediensen i dessa smoothies som jag själv valt, är ekologisk ingefära som man river och tar det man själv anser, samt linfrö. Ingefära för dom som inte vet, har så många användningsområden att man häpnar vilken nytta det gör. Kan inte förklara eller skriva ner allt det som gör sådan nytta. Ett ljummet glas med en halv citron pressad i glaset är enorma användningsområden även det. Har läst igenom sida efter sida och blir mer och mer förvånad över det jag köpt hem som har sådan effekt och inverkan på kroppen. Det här är något jag tänker fortsätta med helt klart!

      Radera
  2. Ska ta fasta på vad du här skrivit,när man kommit upp i ålder borde man tänka mer på sin kropp och hälsa.Ingefära brukar jag använda ganska flitigt i div. rätter och tror den har en positiv inverkan på hälsan !

    SvaraRadera
  3. Har gjort ett nytt inlägg med länkar som var och en kan läsa sig till om allt det här.

    SvaraRadera

Kommentar är alltid roligt att få. Tack på förhand ni som skriver just en sådan.