Foto från dagens lång promenad


Förväntningen var stor på den sol som lovat
lysa över dagen. Så länge jag var ute med
kameran lyste den med sin frånvaro
Gick en lång runda, hoppades på solstrålar
till den vita snön, vilket gör ett foto lite
extra.
 Snön vilar på staket, trädgrenar, som ser
extra tunga ut av all snö som ligger utbredd
 Änderna flög kors och tvärs, över mitt huvud
så fort jag visade mig där.
 Några änder följde med ut på vägen
här en som lagt sig framför mina fötter
Hade ingen mat till dom denna gång
men vet att dom blir matade.
 En and låg lite för sig själv.
Ofta ligger dom tätt intill då det är
kallt, idag var det -10 när jag vandrade
ut i ett vitt gnistrande vinterlandskap
  En skata högt upp i trädet

 Den här anden tänkte följa med mig
när jag började gå, men stannade, vände om
och gick till dom andra. Dom är väldigt tama.


 Vy ner över sjön

När jag satte nyckeln i dörren till bostaden och gick in i hallen
då lyste solen upp över hela himmelen, det var så dags!

2 kommentarer:

  1. Trots att solen lyste med sin frånvaro fick du till väldigt fina foton Erika,speciellt på änderna och det vackra vinterlandskapet !!

    SvaraRadera
  2. Tack. Det blir vad jag gör det till utan sol, men solsken gör alltid lite extra fint på ett foto.

    SvaraRadera

Kommentar är alltid roligt att få. Tack på förhand ni som skriver just en sådan.