Sockerkaka-regtunga moln-obrukbar arm


Himlen drog för sin gråmulna gardin
långt innan jag tvingade upp mina
trötta ögon.Träd suckade tungt med
vajande grenar hit och dit, över maskrosors
gula färg och mitt i allt det bakades sockerkaka
en dag då fokus var vilande, någonstans
mellan dessa ord fortsatte regnet falla utanför
medan Dileva sjöng "Vad är frihet" ja vad är frihet?
I know I will always be a free spirit.
I en relation kan man vara en fri själ om
man tillåter varandra att vara det. Att bestämma
eller kontrollera är inget sunt beteende och något
jag aldrig skulle tillåta någon att ens försöka.



Det här skulle varit som inlägg redan onsdagen men
det blev inte riktigt så. Tisdagskvällen fick jag sådana
smärtor i vänstra armen främst i axelpartiet. Det var
så hemskt att jag inte visste vad jag skulle tar vägen.
Natten ska jag bara inte orda om. Jag vet nu vad det är
som startat det här. När sista snön 19 Mars kom slog jag rakt
ner i asfalten inget ovanligt för min del, en vane sak men
vad orsak till det är låter jag var osagt. Har sagt tidigare
alltför många smygläsare, dom man minst anar. Men jag vet.
 Men i iallafall har jag en akut tid i morgon.
Det är alltid v-centralen först sedan röntgen efter det.
Kan hela den här ruljangsen. Nu ber jag till högre makter
att inget läkt ihop fel, då vet jag nämligen vad som väntar
mig. Efter v-centraler blir det en resa på nio mil
fram/åter Falu sjukhus. Men jag är van nu.
Det var det hela!
Det är ansträngande att skriva med en hand
och samtidigt får till stor bokstav, som bekant använder
man två händer på tangentbordet, men knepen är outtömliga.






3 kommentarer:

  1. Samma här, att jag skulle inte tillåta att bestämma över och kontrollera varandra i ett förhållande
    Verkligen trist att du har det så besvärligt med hälsan
    och hoppas att det blir bättre

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att du har ont och en (just nu) obrukbar arm, hoppas det löser sig på bästa sätt på vårdcentralen och/eller Falu lasarett.
    Tycker din bild på björkhänget vid sjön är en jättefin bild och sockerkakan ser fin ut. Säkert perfekt för att göra en savarängkaka med vispad grädde till, om man vill göra fikat lite extra festligt. Det kan du behöva, verkar det som.
    Hoppas du får en bra helg och slipper värken.

    SvaraRadera
  3. Hej, Erika!
    Sockerkaksformen är läcker! Har haft en sådan en gång i tiden och mönstret blir fint och den är lätt att skära.
    Hoppas du fått klart alla undersökningar så att du i alla fall fått en diagnos.
    Det är jämmer&elände att leva med värk utan diagnos... :-(
    Krya på dig!
    Varm kram, Agneta

    SvaraRadera

Kommentar är alltid roligt att få. Tack på förhand ni som skriver just en sådan.