Värme fåglar



Var andra sidan Ljusternsjön idag. Kameran hade jag inte med
mig och det var synd för i ett träd satt ett fiskmås par så sött ihop.
Tog några bilder med mb-kameran men det blev inte bra alls.
Det syns i iallafall att där sitter två fåglar.
  


Nu har en knopp slagit ut. Enastående Orkidé till att börja
blomma igen. Inte länge sedan sista blomman vissnat ner
av alla dom som fanns då jag fick den.


Vädret fortsätter att var fint med strålande sol och blå himmel
När jag var iväg på morgonen kändes en helt annan värme

än tidigare, och dagen fortsätter säkert likadant!
Påskens väder slog alla rekord till att vara soligt och
med en stilla vind.




Min Fjädersparris växer och trivs i köksfönstret.
Den har växt till sig bra sedan Mars
när den inhandlades.


3 kommentarer:

  1. Visst har vi haft en strålande Påskhelg Erika :) Igår var vi på Konstrundan på Österlen, men igår var det inte alls samma härliga värme som de andra dagarna ... Vi åkte med våra vänner och då får man anpassa till jobbtider .. Vid kusten brukar det vara lite kyligare och framför allt blåsigare än i inlandet. Fint att komma ut en runda i alla fall :) Själv har jag inte mycket till orkidéer som blommar för fullt nu ... de börjar ta slut i blomningen, men jag vet de kommer igen vid en annan tidpunkt. Vackra bilder du delar med dig av här och nu får du ha de så härligt gott på din väg på Livets stig kram o ta hand om dig .

    SvaraRadera
  2. Denna dag också med strålande solsken men med lite kall vind och endast + fem grader när jag gick ut på förmiddagen. Däremot i veckan är det utlovat +18 grader, kan blir fint det. Oavsett väder såvida det inte regnar och blåser så är det skönt att komma ut och andas in frisk luft. :)

    Kram Pialotta och har det så bra i din hörna av internet världen :)

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder och det är mycket vackert där du bor
    och så fina Orkideérna är
    Här har det också varit underbart och soligt väder och är fortfarande
    hoppas detta fina väder fortsätter länge

    SvaraRadera

Kommentar är alltid roligt att få. Tack på förhand ni som skriver just en sådan.