Promenad/fint väder

Dagen idag blev en runda med trevlig granne i nästa port.
Gillar henne, lätt att har och göra med.  Känns som jag alltid
känt henne. Tycker om människor som är enkla och inte gör
sig till. Lagat middag i vanlig ordning. Brevbäraren kom med
en försändelser och det som låg i där blev jag väldigt nöjd med.
För övrigt är vädret fint, nästan 20 gr i skuggan. Senare i veckan
ska det tydligen blir lite svalare, brukar visst var så i April
månad lite hit och dit, innan det bestämt sig för att Maj
månad tar över och ger med stabilitet
.

8 kommentarer:

  1. Låter som en fin promenad, och visst är det härligt med människor som inte gör sig till utan är som de är
    då känner man sig själv bekväm också i deras sällskap
    Här är också fortfarande underbart väder, och igår ca. 21 plusgrader i skuggan
    men idag 10 plusgrader och jag ser moln som samlas på himlen.....men kanske det behövs lite regn..
    ha det så gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är fint med människor som är enkla, och framför allt rara och ärliga.
      Här snöade det igår kväll och marken var vit idag, men nu är nästan allt borta igen.

      Radera
  2. Hej, Erika!
    Så trevligt att du fått en bra vän med dig på promenad. Gott att komma ut lite när vädret tillåter liksom kroppen.
    Du bor i ett vackert område så jag förstår att din kamera "går varm" och roligt att du delar med dig till oss "stadsbor" av ögongodis :-)
    Ha det gott vännen! Kram, Agneta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Agneta!
      Rara människor och framför allt enkla är sällsynta. Roligt med någon som följer med på promenaderna även om jag inte har några ensam-promenader-problem. :) Jo visst bor jag vackert det har du så rätt i.

      Har det bra vännen och kram!

      Radera
  3. Oj va roligt att du har en så god granne. Mina grannar är dessvärre så skröpliga att dom inte orkar vara ute på promenad- Det är ju alltid trevligt att få sällskap på dagens lilla rundtur - eller i vart fall någon gång.

    Hoppas du har det gott och stor kramis från mig.
    Eleonora

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min granne har halva min ålder men åldern har ingen betydelser. Vi gick en runda i det fina vädret, och ett av hennes barn var också med. Alla hennes barn är så väluppfostrade och det är ovanligt faktiskt numera. Sonen som snart fyller sex år höll upp dörren för mig, det tycker han man ska göra för kvinnor. En go liten kille.

      Kram Eleonora det är ganska bra. :)

      Radera
  4. Åh, vilken vacker blogg du har!!! Så mycket fina fotografier:) Tack, söta du, för tipset om denna vackra plats! Stor kram<3! Lavena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lavena. Ohh vad roligt att ser dig hos mig. Tack snälla för dina ord. Det glädjer mig verkligen.

      Kramkram till dig!

      Radera

Kommentar är alltid roligt att få. Tack på förhand ni som skriver just en sådan.