Orkidé - vardags ord

Vardags - dagboken med lite av varje i.
Roligt att går tillbaka och läsa och kanske för
mina vuxna barn en gång, eller mina barnbarn
sitter och läser med orden: titta vad farmor

gjorde den gången, eller titta där köpte mormor en
Fjädesparris osv. Är övertygad om att så blir
det en gång, om de som varit
före....då för
 länge sedan! 
 
Nya knoppar från den Orkidé som
jag fick i början på Nov förra året. Den var
översållad med blommor och den sista vissnade
ner för någon dag sedan, nu är det fler
knoppar som snart slår ut.


En mellandag i många avseenden då himlen inte riktigt
vet hur den skall har det. Mörka moln blandat med blått,
där vinden ligger på så pass att det utfärdats varning för
hårda vindbyar. Efter mindre bra väder brukar det
komma sol, och snäll vind.

4 kommentarer:

  1. Fina bilder och inramningar du gör
    och fint med vardags-dagboken....kanske jag också skulle börja med en sådan
    och mysigt med Orkideén som knoppas och snart slår ut
    Önskar dig en fin Påskhelg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Påsken var fin med sitt enastående väder. Blå himmel och en stor gul sol, vad mer kunde vi önskar oss. Det slår ut mer och mer nu för varje dag, bara det inte går för fort som det oftast brukar göra.

      Radera
  2. Hejsan, Erika och god fortsättning på påskhelgen!

    En dagbok är alltid trevligt att ha. Även jag skriver varje dag, mest för att komma ihåg vissa saker, men tvivlar på att min dotter eller dottersonen har intresse av att läsa det. Rör sig mest om mediciner, läkare, hemtjänst, renoveringen av fastigheten, när vatten stängs av o.s.v. och allt annat som hör vardagen till numer. Full sysselsättning med att håll reda på allt.
    Jag hade också en orkidé som blommade i evigheter och blommade om igen strax efteråt, men då blev det bara en liten blomma, men glad blev jag för den. Nu står tre i dvala och får väl se om det kommer något vackert framöver.
    Vita orkidéer är min favorit och så ska dom vara lite limefärgade/gula i mitten, inte lila för dom har jag tröttnat på.

    Isande kallt har vi haft i natt, ingen värme på elementen och bara runt +2-3...Brrrr.
    Usel sömn då, så i dag hänger ögonlocken tungt så det får bli vila hela dagen.

    I dag skiner solen men viss känns det att vinden är iskall när fönstret står på glänt.

    Ha det så gott vännen! Kram, Agneta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Agneta! Tack för dina rader som är lika trevligt att läsa varje gång. Är nog benägen att hålla med dig att de vita är finast. Solen den fortsätter att lysa över denna dag också och det ska visst fortsätta ett antal dagar framåt. Gäller att tar tillvara på alla soliga dagar så gott vi kan.

      Har det så bra och kram

      Radera

Kommentar är alltid roligt att få. Tack på förhand ni som skriver just en sådan.