Klänning/kjol=kjol

Har letat efter en passande kjol till sommaren, vilket var resultatlöst
verkligen. Antingen var den för kort, eller fel mönster, eller fel form,
då jag är så kräsen när det kommer till bra passform, snyggt fall
lagom längd och naturligtvis ett svalt tyg. Fann den här klänningen
som är riktigt snygg, men det finns ett fel på den jag tycker inte om
överdelen, men jag har köpt den och ska alltså sy om den till en kjol
som passar mig exakt som jag vill har den. Klänningen för den som
är intresserad finns den   Här




4 kommentarer:

  1. Snygg klänning !
    Vad duktig du måste vara på att sy eftersom du ska sy om den till en kjol
    önskar jag kunde sy...
    det ska bli spännande att få se hur kjolen blir...
    ps. hoppas min kommentar kommer med nu....den förra försvann tydligen...

    SvaraRadera
  2. Mycket strul har tillkommit på Blogspot sedan jag slutade blogga under mer än ett år. Eftersom jag har har en lång utbildning inom sömnad så blir det säkert den kjol jag vill har. Sydde mycket kläder när jag var ung. Min mamma sydde allt till oss fyra barn och även till sig själv med start som 12-åring så där fanns verkligen talang för att sy. Lovar jag ska visar den när den är klar.

    SvaraRadera
  3. Hej, Erika!
    Klänningen ser söt ut på bild men måste såklart provas.
    Då du är utbildad inom sömnad så blir det säkert som du vill ha den.
    Hoppas att tyget är bra och går lätt att sy i...
    Att köpa tyg och sy själv är nog mångas dröm men få förunnat.
    Lycka till och så väntar även jag på resultatet ;-)

    Tack för din klarsynta kommentar i min gästbok!
    Kram, Agneta

    SvaraRadera
  4. Jag har köpt klänningen och den satt perfekt, men som sagt så ska jag göra om den till en kjol, och det blir säkert bra eftersom jag vet hur den ska ser ut. Tyget är svalt och skönt.

    Önskar dig en fin helg Agneta!

    SvaraRadera

Kommentar är alltid roligt att få. Tack på förhand ni som skriver just en sådan.