Vårlik lördag

När jag är ute och fotografera har jag en fjärrkontroll med mig också.
På så sätt kan jag tar vilka bilder jag vill, där jag själv också kan
vara med.
Lättare med en fjärr i förhållande till att ställa in 10sek
Allt börja så sakta vakna till liv i solen. Änderna njuter när
snön försvann.

 Spegelblankt vatten. Ljustern sjön

 Små fåglarna kvittrade inte, de sjöng alla lika vackert.

 Underbart och fridfullt.
 Allt speglar sig i vattnet.
 Änderna nu som par, sida vid sida.

 

En  kaja sitter och ser ut över den soliga dagen.

 Lite snö i dom skuggiga partierna finns kvar, snart är det
också ett minne blott

Fantastisk dag.
©Fotograf Erika.F

4 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder. Våren har verkligen kommit även hos dig. :-)
    Det var ju vitt för ett par veckor sedan... i alla fall i Leksand.
    Tänk att du kan sitta där på bryggan i kortärmat! Inte verkar det blåsa heller från sjön, den ligger där spegelblank.
    Får man klaga, så går det kanske lite väl fort just nu med våren.
    Men naturen hinner nog med. Fågelkvittret har jag saknat, härligt när jag promenerar i trakten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar. Jodå, det vräkte ner från morgonen till sena kvällen den 19 Mars. Det var ingen hejd på så mycket snö det kom. Men det försvann rätt snabbt igen. Är övertygad om att alla småfåglar, änder och annat i djurriket blev helt lamslagna av all den snön. Men nu är det fint ute och för varje dag blir det mer och mer vårlikt.

      Radera
  2. Vilka fantastiska bilder. Den första på anden - helt magnifik! Och du är så vacker!
    En underbar dag har det varit. Snart kommer det fler och fler. Sköt om dig söta vän.

    Kram kram från
    Eleonora

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eleonora för ditt beröm om bilderna. Det är roligt att fotografera det som nu vaknar till liv i vår natur. Änderna kvacka så förnöjsamt och gläds åt den vår som nu kommer till oss alla!

      Kram vännen!

      Radera

Kommentar är alltid roligt att få. Tack på förhand ni som skriver just en sådan.