Blommor/solnedgång

Min kaktus blommar nu med en väldig fart.
Fullt av blommor och knoppar, alla syns inte kom
liksom utanför bilden.
  
Kaktusen betyder mycket för mig, då jag tog en stickling
när jag var hemma en gång. Det står en sådan där hemma
som mamma en gång köpt.
En vacker blomma. 


 Till slut kunde jag inhandla en sådan grön växt, kallad
Fjädesparris. Har letat efter just en Fjädersparris,
men inte sett någon i de blomsteraffärer jag
varit inne i.Henne jag pratade med säger att dom finns
bara vid en viss tid på året. Blev glad att jag fann en till slut
Min mamma hade en sådan, är också lättskött och kan
blir stor på alla håll och kanter.
Ännu sitter den enda blomman kvar som jag fick i början
av Nov förra året. Fler knoppar syns som snart spricker
ut. Otrolig blomma den.
Den vackraste solnedgången finns utanför mina fönster.
Aldrig har jag sett något som det igår kväll när solen
gick ner. Otaliga var de bilder jag tog. Det ändrade
sig varje sec kändes det som.
 
Amazing!
Det är så vackert att jag vill tar på det!
Sista innan solen sakta gick ner.

2 kommentarer:

  1. Hej, Erika!
    Så roligt att kaktusen blommar så villigt. Ofta så brukar knopparna ramla av innan dom slår ut. Jag har aldrig lyckats men min salig mor hade enormt vackra kaktusar.
    Vilken vacker ljus gardin du har vid sidan :-)
    Men visst är bilderna över solnedgången som en dröm och kanske någon skulle göra sig bra i storformat inom glas o ram?
    Bilderna är väldigt klara och fina i färgerna så din kamera verkar vara ett bra köp.
    Ha det bra vännen! Kram, Agneta

    SvaraRadera
  2. Tack för berömmet Agneta. Kaktusen trivs väldigt bra där den står, och jag vårda den ömt.Min pappa sa den gången jag var hemma att jag skulle tar stickling så jag hade en också. Tänk så tydligt det minnet finns kvar, vet vad jag stod och var pappa satt den gången, och jag gick direkt in i rummet och tog ett par sticklingar. Året efter var min pappa borta. Allt har en mening oavsett vad så är det. Så du förstår att den är mig så kär.

    SvaraRadera

Kommentar är alltid roligt att få. Tack på förhand ni som skriver just en sådan.